פוליש ווקס לרכב

פוליש ווקס לרכב

השקעה וטיפוח של כלי הרכב העומד לרשותנו חשובים לא רק בשל נראות הרכב, אלא גם במעמד מכירת הרכב, בתחזוקה שוטפת וכמובן בשמירה על הרכב מפני התבלות הצבע והשפעות השמש. לכן מרבית הרכבים זקוקים לתחזוקה שוטפת בדמות פוליש ווקס לרכב, אשר יוכל להעניק לרכב מראה חי ורענן בדיוק כמו ברגעים בהם הניילון היה צמוד למושבים. 

כמובן שרבים מאיתנו משווים לטיפול אינטנסיבי לרכב שלנו, לכן בחיפוש לכן כאשר מדובר בטיפול שכזה, מומלץ להכיר את המאפיינים אשר יהיו קריטיים לטיפול כזה, ממה יש להימנע ולמה עדיף לבצע טיפול שכזה אצל חברה מובילה.

תוכן עניינים
פוליש ווקס לרכב
פוליש ווקס לרכב

בתמונה: רומן שובין,  הבעלים של טורבו ווקס, מטפל ברולס רויס.

ומה איתך? בשביל רומן, כל רכב שנכנס לסדנא מקבל טיפול VIP!

קובעים עכשיו תור ומעלים את ערך הרכב. נקודה.

בואו נדבר בזמנים

מרביתנו מבקשים לקבל תוצאות עמידות, בין אם מדובר בטיפולי שיניים ועד לטיפולים קוסמטיים שונים ולכן כאשר מדובר בטיפול כמו פוליש ווקס לרב, שאלות הקשורות לתדירות הטיפול ולעמידות שלו יהיו ללא ספק שאלות משמעותיות עבור כל בעל רכב. ראשית כל חשוב לדעת כי פוליש ווקס לרכב יכול להתבצע בין פעם עד פעמיים בשנה, עם זאת תדירות הביצוע של טיפול שכזה עלול גם לפגוע ברכב והיא עלולה להשתנות גם לפי מצבו הכללי. כמו כן כאשר מדובר ברכבים בעלי גוון כהה, חשוב לזכור כי רכבים אשר נמצאים בצורה שכיחה בקרבת הים יספחו אליהם יותר לחות ומלחים ויזרזו את הליך הבלאי של הרכב.

עם זאת כאשר מדובר ברכבים בצבעים כהים יותר, חשוב לזכור כי צבעם עלול להבליט מעט יותר את הפגיעות והשריטות ולכן גם בחלק מהמקרים העלות של פוליש ווקס לרכב כהה עלולה להיות מעט יותר יקרה מאשר רכבים בהירים. ולשאלת המעמד, כמובן שמרבית בעלי הרכבים משתוקקים לתחזוקה והוצאה כספית מינימלית ביותר. לכן כאשר מדובר בטיפול כמו פוליש ווקס, חשוב לדעת כי בדומה לספיגת מלחים ולחות שאלת העמידות תהיה גם כן תלוי במיקום הרכב. כך למשל רכבים אשר חשופים לתנאי מזג האוויר השונים ואינם חונים בחניה מקורה לאורך שעות היממה, יזדקקו לטיפול פוליש בצורה מעט יותר דחופה מאשר רכבים אחרים.

למה לעשות פוליש ווקס לרכב דרך חברה?

בהמשך כמובן נפרט על הייחודית של חומרי הווקס, אך בכדי להכיר ולהבין בחשיבות של טיפול כמו פוליש ווקס לרכב חשוב לענות על שאלה נוספת אשר מטרידה לא מעט ישראלים והיא האם לבצע טיפול שכזה בצורה עצמאית או בעזרת בעלי מקצוע? ובכן כאשר אנו רוכשים מוצר אנו משלמים על זמן החשיבה, הפיתוח, הטעויות, ההפצה והפרסום שלו ולכן חישוב של עבודת פוליש ווקס לא מסתכם רק במחיר שהוצע לנו. טיפול שכזה כולל בתוכו אחזקה של כלי פוליש מתאימים, הכרה בטכניקות פוליש שישמרו על צבע הרכב בעת הפוליש וכמובן מריחה נכונה של החומרים. לכן ביצוע פוליש ווקס בצורה עצמאית הוא לגמרי אפשרי, השאלה היא האם אנחנו מוכנים שהרכב שלנו יינשא על עצמו את הטעויות והכתמים עד לקבלת התוצאה הרצויה?

מה ההבדל בין פוליש ווקס לפוליש רגיל?

כאשר מדובר בטיפול לרכב באמצעות פוליש בדרגות שונות, מדובר בטיפול אשר יוכל לעזור בהעלמה של כתמים קשים, שריטות מורכבות להסרה ועוד. החומרים בהם נעשה הפוליש הרגיל יכילו ברובם חומרי פוליר שיאפשרו ניקוי מהיר ואיכותי של צבע הרכב, בהשחזת הצבע שלו ובניקוי כללי מצוין. אך כאשר מדובר בפוליש ווקס, מדובר בטיפול שלא רק מעורר את צבעי הרכב לחיים בשנית אלא גם מציע שכבת הגנה מצוינת ויעילה לאורך זמן. 

פוליש ווקס לרכב יביא השחזה והסרה של כתמים שונים, אך ידאג בסופו של הטיפול גם לשכבת הגנה מצוינת מפני כתמי מים, קרני UV ויביא לשיפור הרבה יותר גבוהה של צבעים מתכהים ויחזיק לאורך זמן. ניתן לומר כי פוליש ווקס הינו עדיף מאשר פוליש רגיל לרכב, עם זאת פוליש רגיל עבור רכבים חדשים יכול להיות בחלק מהמקרים פחות מומלץ ואילו פוליש ווקס יוכל להעניק שכבת הגנה מבריקה שגם תשמור על הצבע לאורך זמן.

שלבים בפוליש ווקס

בדומה לעבודת הפוליש הרגילה לרכב, גם פוליש ווקס נע בין שלושה עד ארבעה שלבים כאשר השלב הראשון הוא כמובן בניקוי ושטיפה ידנית של הרכב. ניקוי כזה ייעשה בצורה יסודית ויבטיח הסרה של מזהמים ולכלוכים למיניהם, כאשר השלב השני לאחר מכן יהיה שלב פלסטלינה. שלב זה אמור לוודא כי מרבית הכתמים והלכלוכים העקשנים ירדו בצורה מוחלטת ויותירו את פח הרכב נקי מכל כתם או לכלוך אשר עשוי לשרוט את הרכב במהלך השימוש בפוליש. 

שלב נוסף יהיה שלב הפוליש בכל חלק הרכבי, כאמור שלב זה יכול להתחלק לעוד מספר חלקים וזאת בהתאם למצב הרכב והצבע שלו. שכן השימוש הראשוני בפוליש ייעשה על ידי מלטשת בעלת ראש בד יחסית גסה, אשר תחשוף שכבה חלקה וחדשה של צבע. לעיתים שימוש בסוגי פוליש שונים כמו פוליש ידני או פוליש קטן, יאפשרו להגיעה אל נקודות מעט יותר מורכבות ברכב כמו אזורים קטנים או אזורים הדרושים מעט יותר תשומת לב ושימוש קפדני מאשר מכונת פוליש בעלת 1,500 סל"ד

שלב אחרון לאחר הסרת שכבה של צבע, לאחר הסרה של כתמים עיקשים וחשיפה של צבע חדש ניתן יהיה לבצע מריחה של הווקס על גבי הרכב. מריחה שכזו תיעשה בצורה סיבובית על הפח עד לקבלת מרקם אחיד בין כל חלקי הפח, לאחר מכן מניחים לווקס להתייבש ובמקרים שונים אף ניתן למרוח שכבה נוספת של ווקס. עם זאת חשוב לדעת כי קיימים כיום שני סוגים עיקריים של ווקס, הראשון הינו ווקס נוזלי והשני הוא ווקס מוצק ההבדלים בין השניים יהיה בעיקר באחוז קארנובה אשר נחשב לחומר עמיד ואיכותי יותר. 

שמירה על הרכב

לא פעם אנו נתקלים בשאלה האם טיפול פוליש ווקס עדיף יותר עבור רכבים ישנים ולאו דווקא לרכבים חדשים ולמרות שהשאלה נשאלת לא מעט פעמים, התשובה בהחלט לא משתנה. כאשר הרכב מקבל טיפול כמו פוליש ווקס, אנו מעניקים לו שכבת הגנה מחודשת גם אם הוא הרגע הגיע לישראל, ככל הנראה שהוא עבר לא מעט תלאות וחשיפה אל מזגי אוויר שונים. לכן טיפול פוליש ווקס גם עבור רכבים חדשים וגם עבור רכבים ישנים, יהיה בהחלט טיפול ראוי ואף כדאי גם במקרים של צביעה מחודשת לרכב יד שניה וגם במקרים בהם הרכב יצא זה עתה מאולם התצוגה.

שאלות נפוצות

פוליש ווקס לרכב נועד להסיר שריטות קלות, סימני שפשוף ופגמים קלים אחרים בצבע. עם זאת, יעילותו תלויה בחומרת השריטות. שריטות עמוקות שחודרות לשכבה השקופה או מגיעות לשכבת הבסיס של הצבע עשויות לדרוש שיטות תיקון נרחבות יותר.

תדירות הפוליש תלויה בגורמים שונים, לרבות מצב הצבע, תנאי הסביבה והעדפה אישית. כהנחיה כללית, מומלץ לבצע פוליש ווקס לרכב פעם או פעמיים בשנה כדי להסיר פגמים ולשמור על מראה הצבע. 

בדרך כלל מומלץ להמתין עד שהצבע יתרפא ויתקשה לחלוטין לפני מריחת ווקס או פוליש כלשהו. זה יכול לקחת בין 30 ל-90 ימים, תלוי בסוג הצבע ובהמלצות היצרן. מריחת פוליש מוקדם מדי עלולה להפריע לתהליך הריפוי ולפגוע בצבע. עדיף להתייעץ עם מכון הפחחות או איש מקצוע לצביעה לקבלת הנחיות ספציפיות.

הן שיטות היישום במכונה והן ביד יכולות להיות יעילות למריחת פוליש ווקס לרכב. יישום מכונה, באמצעות מלטש בעל פעולה כפולה או חיץ סיבובי, יכול לספק תוצאות עקביות יותר ולחסוך זמן, במיוחד עבור שטחים גדולים יותר. עם זאת, מריחה ידנית מאפשרת שליטה רבה יותר ומתאימה לאזורים קטנים יותר או למשטחים עדינים. חשוב לעקוב אחר ההוראות שסופקו על ידי יצרן המוצר ולהשתמש בטכניקה המתאימה לקבלת התוצאה הטובה ביותר.

קליק לשיחת ייעוץ! דילוג לתוכן